Skip to main content

Cirque Du Wonderland

Assalamualikum, Mesti semua pelik kan, apa benda lah yg dok wonderland bagai ni. Memandangkan aku adalah part 6 Masscomm dan merupakan final sem untuk diploma dia bumi Lendu Melaka ini, jadi sudah menjadi kebiasaan utuk pelajar semester akhir untuk organize dinner untuk satu batch. So 6/3/13 bertempat di Hotel Avvillion Legacy Melaka, maka berlagsung lah satu dinner yang bagi aku besar besaran menghimpunkan seramai hampir 300 org pelajar semester akhir sesi ini.

Dinner yang berkonsepkan Crique Du Wonderland dan bertemakan Pastel Colour di mulakan dgn ucapan ketua project Izuan, Seterusnya Penasihat Project Sir Fakrul dan diakhiri dgn Ucapan dari Ketua Koodinator Sir Shahril. Alhamdulilah, secara keseluruhannya bagi aku dinner ini adalah dinner yang sgt menarik, berjalan dgn lancar. 

Wahhh,, mcm journalist dari mana2 yang bg review mendalam lagi. Feeling2 journalist kejap ehhh.. Aku tak da hajat nak cerita panjang2 so jom kita tgk gambar2 dinner ok... 

Akmal Housmate

Nur Aliah housmate

Nabila and I 

Wah, feeling2 artis masuk red carpet utk anugrah apa agaknya,, hehe,, Ni lah nabila, kawan kelas merangkap housmate. Juga dikenali sebagai si pencaras tegar. Hehe,, She the one who really exited for this dinner, Aku pulak exited sebab dia.. tu ja..

Nampak tak lakonannya disitu...



Ni masa registration jadi tak lah ramai org lagi masa ni, Dinner start pukul 9pm . Masa kami register dalam pukul 8.15 pm 






tempat duduk yg masih kosong, basically Ballroom kat Hotel tu mcm ni lah,, nice and simple.  



Me, Azlan, Nabila.
Azlan ni pun kawan kelas jugak, antara yg paling rapat dgn aku dan Nabila. 

With Zee, the siam girl 
Ni antara roomate masa di Tun Puteri 1305. Zee ni kira rapat jugak dgn aku,, kami satu bilik dari part 1 sampai part 3. 


Alia the bride to be.
Juga roomate aku, Lepas amik gambar dgn aku, Alia dah jemput aku ke majlis perkahwinan dia June ni. Double happy aku malam tu. Alhamdulilah, Semoga Alia bahagia dan menjadi isteri yang solehah. 

Us with Nabihah, the classmate

 
Wuth Puteri Hazirah Ayuni. Juga Classmate

Zafirah, Letooopppsss dia hari ni.


Primadona mugkin,,


invitation card



Alisha,
Alisha adalah salah yg menyayi malam tu, bawak lagi Girls on Fire lagi, Juga kawan kelas. She's nice. 



Nak tunjuk manik kot


Cerita dia sekarang, walau baju ketat mcm mana pun, aku tetap makan banyak, sebab lapar mcm apa lagi.. jadi aku bedal je makan dgn senang sekali, tak dak nak control ayu bagai... That is totally not me when it comes to eating ok!


Lauk yg agak sedap, Sotong masak kicap, Ayam tandorri, Kari kambing, Daging masak hitam, dan sayur brokoli. Untuk Soup pulak, ada sup ayam, dessert yg sgt sedap, ais cream dgn cocktail buah.     





Bersama Cik Lokman, Cik lokman ni classmate Alia, tapi hobi dia suka menyakat org.. 


Cik Lokman kata, rasa mcm amik gambar bertunang pulak.. hehehe,, over betul


Adi kelas E, si monyet 


Kami nak tunjuk baju sebenarnya.. hahaha


 Igt comel lah tu cik lokman,, Cover perut sgt


Siha the housmate. 






Aku suruh Cik Lokman belagak mcm doto kejap, sebab aku nak feeling datin teman dato dinner.. hehehe..  ada gaya tak?




Ni pulak Azira, classmate. 


Siha, Alia, Akmal Redzuan,  Dillah

Over The Moon bak kata Nabila


Cerita dia, bila dah ramai org, ni masa balik, semua dok sibuk amik gambar











So boleh kot rasanya nak cerita sikit pasal baju aku. Since ni lah first time aku pakai baju mcm ni, sebelum ni kalau ada dinner, bantai pakai baju kurung ja. Memandangkan ini dinner bertema dan adalah dinner yg pertama dan terakhir sebagai penuntut di Melaka, Jadi aku ambil keputusan utk beli baju khas untuk dinner ni. Mulanya aku nak design sendiri dan nak tempah, tapi mengikut nasihat mak dan kakak. Aku beli saja. Aku beli kat satu kiosk di salah satu shopping mall di Penang. Aku tak bekenan sgt dgn cutting baju yg nampak ketat ni, sebab cadangnya aku nak something flow.. yang kembang ala2 baju bertunang Irma hasmie gituuu. Tapi Alhamdulilah, Mak dah banyak bagi final touch kat baju ni tu yg dah nampak mcm baju betunang tu.. hahaha.. agak over mugkin.  


Tudung pulak aku mmg tak suka, tapi ok lahh,, sebab susah nak jumpa colour baju so, bila jumpa terus beli, tak yah fikir2 lagi. Kasut pulak aku pakai je kasut yg aku beli masa part 2. biasa2 saja,, alah baju tu labuh, bukan nampak pun kasut. Carita pasal beg yg aku pegang, ni adalah special request aku kat mak, aku mmg tak da clutch ni. So aku mintak lah kat mak utk jahitkan aku satu beg uncang mcm ni tu pun kalau mak aku tak busy lah sebagai perjanjian. Tapi mak tak ckp apa pun, so bila hari Rabu balik dari kelas, Nabila bg aku bugkusan poslaju. tada....!!!! Mak poskan beg tu.. happy lah sgt aku ni!!! sampai nak makan pun tak lalu. Alhamdulilah!


Si Alep Izwan, Class Rep 



Kita focus sikit dekat perincian baju aku,, lace mamg dah ada, mak cuma tambah2 manik saja. 


Manik bertabur2 ni juga request aku.. tapi mak yg jahitkan.


Alhamdulilah, selesai juga review utk dinner. Firstly thousand of thanks utk Mak yg sanggup jahitkan manik kat baju mi,. dan jahitkan beg yg comel untuk mi. Terima Kasih banyak2 juga utk kakak yg sabar utk tolong poskan beg dan bawak mi beli baju hari tu. Thank you so much! 

Sekadar Renungan ye: Untuk menghadiri majlis bertema, tidak semestinya kita perlu dedahkan aurat hanya semata untk kelihatan cantik dan menepati tema. Ada banyak lagi alternative yg boleh ambil untuk kelihatan menepati tema sekaligus, tidak tersasar dari landasan Islam. Ada extra bonus lagi tau.. Kelihatan cantik di mata Allah. #notetomyself.

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Deactivated Facebook

Assalamualikum Untuk yang perasan,, aku dah deactivate account facebook aku,.. yeahhh.. for good. Sebabnya, aku nak luangkan masa sepenuhnya dengan family. Alah,,, memang lah tak perlu sampai deativate account, tapi tak apa lah.. bair saja.. rasanya lebih selesa macam ni, selalu kalau kat Shah Alam, bangun je pagi akan amik phone dan terus bukak emua account social media yang aku ada, scroll satu2. Kadang2 aku rasa mcm, daj jadi kewajipan pulak nak kena selalu bukak FB terutamanya. Sampai terbawak2 bila kat Penang, sembang dengan Mak, tapi tangan pegang HP, mata kat HP,, tapi bercakap dengan Mak ni. Aku sendiri rimas, even kalau anak2 byah aku pun macam tu, topic yang selalu bualkan adalah yang berkaitan HP, status kat FB, dan sebagainya. Aku sendiri bukan jenis yang macam tu, lebih selesa komunikasi 4 mata dari alam maya. So aku sengaja deactivate. Kalau dulu balik Penang, aku akan biar hp aku dalam mute. Sengaja tak nak di ganggu. tapi sekarang langkah yang lebih berani, deac