Skip to main content

Moving On

Assalamualikum,,,

Sebenarnya enty kali ni adalah kesinambungan dari entry My Fairy Tale Story Part 4 kot,, entah lah.. tapi sengaja tak nak guna tajuk yg sama. Nanti korang judge,, tap sekarang pon korang tgh judge kan?? 'gila arr perempuan ni,, tak ok lagi ke'.. heeee

But whatever it is, it has been 5 months plus benda ni jadi kat aku. Bukan senang.. tu aku tak tipu. Mula2 putus dulu, bila few of my close friend tanya mcm mana aku handle the situation since benda tu jadi masa cuti sem. Aku cuma diam.. sebab aku tak nak diaorg fikir bukan2, but then, aku rasa sekarang dah sampai masa utk aku kongsi pada korang.. apa yg aku buat bila dia text aku untuk putus,,, sampai ke detik aku taip entry kali ni. InsyaAllah.

Sebab ni kan blog Bagaikan Puteri. So rasanya tak salah kalau aku nak kongsi few things yg aku buat masa baru putus dulu. It sound crazy, tapi bila korang dalam situation yg pernah aku lalui, korang akan faham.

Bila dia text aku utk putus, which aku dah jangka 2 week before, aku mengaku, a bit melenting. Masa tu tak sedih langsung, ehhh jap,, bukan melenting yg marah2, maki2 tu.. Hello!! Bagaikan Puteri kot,, tak main lah ckp kuat2, dan kasar bila ada masaalah. Mesti kena ckp lembut, tapi in a way of tegas, mempersoalkan itu dan ini. Dahagakan penjelasan, well 1 bulan diam, then datang terus mintak break.. mesti lah nak penjelasan.

The conversation kejap je, sebab masa tu aku dah malas nak tanya, as for me,, tak pe lah,, dah x da apa2 means x de apa2 lah. terus mood berubah, rasanya masa dia text aku tu aku nak g shopping kot (dear mr. yes i do, you just spoil the most meaningful moment in my life that time.. haaaaa.. mesti tgh senyum kan) Wehh.. sapa tak sedih,, terganggu emosi aku utk shopping kot.. ha...

Ha..... malam tu,, setelah hampir 3 juta kali baca conversation tu,, bermulah lah sandiwara air mata aku selama 80 episode (tak termasuk siaran ulangan ya).

The next day aku terus demam panas. Tu sgt teruk and aku tak faham apa motif aku demam dengan putus. Teruk betul, tapi biasalah,, hati tgh koyak rabak kot,, mana nak makan ubat (dengan harapan dia pujuk aku utk makan ubat)

Selain dari cerekarama air mata tu, aku kurang bercakap. Sangat kurang. Family aku ada jugak tanya, tapi biasalah.. aku just diam, tukar topik atau lari pegi tempat lain, buat2 cakap phone pon ada jugak. Sebab aku tak nak sapa2 tahu.

Few days lepas tu baru aku cita pada Syue dan Zee. Whatsapp je padahal.. tapi aku punya emosi tu, mcm real je diorang kat depan aku. Biasalah, apa lagi function kawan baik kalau tak nasihat dan pujuk, and sometimes make fun on it just to make me happy. Well aku faham sgt diaorg tu mcm mana.

Masaalah masa tido tak menentu. Aku susah tido malam, kadang2 sampai pukul 5 pagi,, mata aku masih segar, sambil pegang phone dengan harapan dia call. Kira dah kat atas katil pon boleh bangun turun bawah sorang2, g dapur amik ice cream. Makan ice cream sambil tgk tv.  Lepas tu bangun lambat. Sampai kena marah dengan mak.

Masa putus dengan dia tu, dah dekat2 nak masuk sem baru. So lepas je baik demam, aku pegi buat facial. Ok memang nampak over, memang nampak aku sgt diva. Why not! aku guna duit sendiri kot!.. Few hours jugak lah dalam beauty centre tu.

Lepas dari tu aku dah ok sikit, Alhamdulilah, tapi masih tido pgg phone, takut kalau dia call aku tak sempat nak jawab. Sampai lah ke hari aku datang Shah Alam, I was ok, tak happy mcm biasa but then i am ok.

Tapi bila dah start kelas, aku mula sedih balik, nangis tu dah biasa buat aku. Like nothing! So aku decide untuk balik Penang. Korang tahu apa yg aku buat? , aku balik semata untuk pegi saloon dan potong rambut.

Ok untuk korang lebih faham, korang kena tengok lagenda budak setan 2, where kalau tak silap babak yg awal tu, Katrina pegi saloon tukar style rambut dia kan? dari panjang ke pendek. That is what i did. Aku dah lama tak potong rambut, kalau potong pon, potong sendiri, biasalah org bertudung, kalau potong rambut senget pon tak jadi masaalah. heeee...

Masa potong rambut tu, org yg nak potongkan rambut utk aku tu tanya "Dik, betul ke nak potong? panjang sgt ni.. " (terkejut). Aku dengan confident ckp "yup". Dah.. lepas potong, aku pulak yg sedih, balik rumah touching je duduk depan cermin tgk diri sendiri. Malam tu nangis teruk.

I've try my best, bukan ni je yg aku buat.. banyak lagi.. just to move on. Tak nak igt apa2 lagi pasal dia. Langsung. Course it's hurts me so much. (Sambil dengar lagu Sedetik Lebih by Anuar Zain, feel kottt)

Selama aku koyak ni, aku cuma lepaskan di twitter saja, tak lah sampai text dia marayu2 nak dia balik. Sebab?

Korang kena faham, lelaki ni lain sikit, Dia dah cakap tak nak, jangan di paksa. Nanti kita yg merana. Lebih baik koyak mcm org gila dari pujuk. Sebab dia dah x nak, there is no way to turn back. Kalau pun dapat, dia tak akan layan kau as dia layan kau at first place. Get me?

In this situation, you just have to let him go. Biar di pergi sejauh mana yg dia mampu. Sakit kan? Tapi lebih baik mcm tu dari dia kat sebelah kau, tapi hati dia jauh melayang ke mana-mana.

Entah lah, aku sendiri gagal dalam percintaan aku,, mana aku mampu nak bagi nasihat kan.. tak layak pun. Tapi percayalah, kalau dia masaih punya perasaan tehadap kau, dia akan ada dengan kau sekarang.

Few days ago, aku nampak dia kat cafe dengan perempuan. aipppp aku tak jealous,, and aku tak tahu sapa perempuan tu, tapi biasa lah, kita perempuan.. tak boleh lari dari judging org kan? Btw, aku cantik dari dia. ahhh  i"m sorry.

Tapi, (pause 5 minit sebab sedih) cara diaorg bercakap tu lain. Korang kena faham, aku budak mass comm, kami menilai org melalui percakapan, gaya bahasa, body language, dan facial expression.

Korang pernah tengok org yg senyum buat2 dan senyum yg betul2 happy tak? Tu yg aku nampak masa tu, where perempuan tu leka bercakap, tah apa yg dibualkan.. yg si Mr Yes I Do pulak menggunakan semua urat yg ada kat muka dia untuk terus senyum tambah pulak dengan sinar kat mata dia, jelas sgt happy, nampak enjoy sgt each moment dengan that lady.

Walau cuma sekilas pandang, aku mampu utk menilai senyuman tu. Sebab aku tak pernah dapat senyuman yg mcm tu. I was thinking that time, he wasn't for me.


Hurts, but then, slowly i can let him go,


Korang percaya tak, dalam hidup kita akan ada seorang lelaki yg kita nak, kita sanggup buat apa saja untuk dapatkan dia, tapi sayang, sebab dia tak nampak, tak rasa. Tapi at the same time, akan ada lelaki yg sudi segalanya bersama kita, tak pernah give up untuk menangi hati kita. Tapi kita tetap tak boleh ikhlas dengan dia.

Dan kesudahannya,, ambil bantal dan menangis sepuas hati...

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Deactivated Facebook

Assalamualikum Untuk yang perasan,, aku dah deactivate account facebook aku,.. yeahhh.. for good. Sebabnya, aku nak luangkan masa sepenuhnya dengan family. Alah,,, memang lah tak perlu sampai deativate account, tapi tak apa lah.. bair saja.. rasanya lebih selesa macam ni, selalu kalau kat Shah Alam, bangun je pagi akan amik phone dan terus bukak emua account social media yang aku ada, scroll satu2. Kadang2 aku rasa mcm, daj jadi kewajipan pulak nak kena selalu bukak FB terutamanya. Sampai terbawak2 bila kat Penang, sembang dengan Mak, tapi tangan pegang HP, mata kat HP,, tapi bercakap dengan Mak ni. Aku sendiri rimas, even kalau anak2 byah aku pun macam tu, topic yang selalu bualkan adalah yang berkaitan HP, status kat FB, dan sebagainya. Aku sendiri bukan jenis yang macam tu, lebih selesa komunikasi 4 mata dari alam maya. So aku sengaja deactivate. Kalau dulu balik Penang, aku akan biar hp aku dalam mute. Sengaja tak nak di ganggu. tapi sekarang langkah yang lebih berani, deac