Skip to main content

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah

Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu

Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku. 

Ok sambung...

So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper.

Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh)

So far memang happy, interms of job scope, environment dan sebagainya. Tambah pulak time ni aku fresh graduate, result final sem degree pun tak keluar lagi, memang happy lah sebab aku antara yang paling awal dapat kerja kot lepas belajar. Dah rasa duit banyak masuk account, walaupun gaji aku agak kecik jugak sebab sama gaji macam aku kerj alepas diploma dulu RM1,800 ja. Nak hidup kat subang tu, memang miskin bandar lah tambah pulak nak kahwin kan..

So basically job scope aku hari aku kena bat paper cutting ( yang ni paling besttttt) aku kena baca paper semua tau,, bukan satu news paper,, semuaaa! english and malay.. and aku ken scan artical yang related dengan Mydin dan email ke top management dan BOD.. tiap-tiap pagi, benda ni kena siap sebelum pukul 12.. dannn sangat lahh renyahhhh kerja ni

Lepas tu aku kena posting di IG, FB dan Twitter Mydin. haaa ada lah schedule posting setiap hari yang aku kena follow. Selain tu jugak aku kena reply inquiries dan juga complain dari customer yang dm atau pm di social media account. KPI untuk ni , within 24 jam tau.. memang scary!

Masa weekend pulak aku kena buat live update untuk setiap events yang jadi di setiap cawangan Mydin. hanpa p kira lah ada berapa banyak cawangan Mydin satu Malaysia.

So untuk semua job scope ni aku ada partner aku. So kita gilir lah bahagi tugas untuk buat semua kerja-kerja. Memang tak relax lah kerja kat sini tapi bagus sebab bagi banyak pengalaman kat aku. Tapi aku ada problem sikit sebab aku tak boleh ngam dengan partner aku ni. Dia jenis cepat naik angin, and memang tak ada kimia lah cita dia.

End up aku stress, and aku rasa tak happy. Selain tu ada few facilities yang tak ada untuk staff mcm aku di office, mcm internet. Kalau korang nak tahu, setiap company wajib provide social media admin diorg dengan phone dan internet. So di Mydin ada lack of facilities yang buat aku ken abanyak derma data dan personal phone untuk company,, which is a big noooo for me.

So lepas fikir dalam-dalam aku decide untuk resign. Tambah pula aku dan nak kahwin. Masa tu Aizat, family aku dan family dia nasihat untuk aku resign dan cari kerja di area Kedah dan Penang. Sebab Aizat dah ada kerja yang stable.. so tak ada massalah untuk aku resign dan cari kerj ayang lebih sesuai. Plus Aizat tak suka aku terpaksa bagi commitment during weekend. Walaupun untuk live update tu cuma perlu aku untuk pegang phone, tak kisah kat mana aku duduk, asal ada internet!. dia tak suka.. banyak kali jugak kita org argue pasal comitment yang aku ken abagi masa weekend, so aku beralah dah resign!

Masa aku resign tu aku tak confirm lagi, still under probation. So aku just tender resign letter notis 2 minggu. Aku start kerja bulan august 2015, aku last day kerja 28 December 2015. Sekejap je kan,, tapi banyak pengalaman yang aku dapat dari company ni..banyak ubah cara hidup aku, cara kau fikir, sebab aku ada experiance kerja dengan company besar yang ada rasanya beribu staff.

So aku rasa aku dah selesai bebel,, soooo aku nak lanja gambar-gambar masa aku di Mydin dulu...


Culture Mydin kena bukak kasut masuk office, sebab di anak kita rasa mcm buat kerja kat rumah. 


Mydin HQ USJ


Hadiah birthday... ini cara dirog appreciate  staff.. bagus kan?


Sticker kereta,, huuuu rindunyaaa!



Experiance, mall grand opening dua kali. First di Gong Badak Joho baharu, lepas tu di Mydin Bukit Mertajam.. yaaa sebelum korang masuk, pakai main entrance, aku pernah masuk mall pakai pintu belakang tauuuu!


My last email to BOD dan top Management !

 
 Last day memory- ambil gambar dengan kak Narima from event team


ID card! 


My work station, selama kerja sampai hari ni, i have to say,, ini lah work station aku yang paling selesa, paling mewah...


Staff parking 











Few days before resign- ambil gambar dengan kawan satu department tapi lain-lain unit  




Last day memory- ambil gambar dengan best friend aku, dieja dan qiera. 




Mydin Annual Dinner di IDDCC



 




Last day memory- ambil gambar dengan best friend aku, dieja dan qiera.


Last day memory- ambil gambar dengan Madam. Dia ni receptions kat Mydin ja pun... hahahah tapi dia baik. Sebab dia yang akan pass semua news paper kat aku setaip pagi. 















Time ni tak sedih sangat sebab aku dah dekat nak kahwin. Rasanya lagi 20 hari kot nak kahwin aku benti. Tapi bila lepas majlis dua tiga minggu mati kutu weiii,,, time tuu lah koyak rabak rindu nak kerja balik. 

Thank you Mydin for giving me the best experience in my life. Sooo happy to be part of the team back then. Seriously, pernah lah few time aku menyesal sebab resign dan pernah aku rasa rindddduuu sangat nak balik kerja dengan Mydin.. but yeah... hidup kena diteruskan.

Allah tu dia dah atur setiap satu dari kehidpan kita,, sapa sangka aku akan jadi sebahagian dari semua ni? Sapa sangka yang aku akan kerja sebagai Social Media admin sampai ke hari ni? haishhhh.. alhamdulilah bersyukur dengan apa sahaja ketentuan dari Allah.

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

New Cell Phone

Assalamualikum, wahh beli hp baru dah tau... acctually dah lama, cuma baru terigt nak share kat sini. Mesti korang igt Siii, Sii, 4S, Note, BlackBarry semua kan!!! tak lah.. mak tak mampu lah nak beli hap mahal2 semua ni... mana ada fulusss. Acctually tukar HP ni pun sebab HP lama dah rosak,, si Yari tu lahhh.. well tahu lah kenapa aku beli Yari tu, seigt aku hp tu yang first edition utk main game, free hand game tu. sebab tu lah aku beli. Zaman tu,, mana ada lagi samsung galaxy semua tu. Org pun tak percaya pada kebolehan samsung lagi, kiranya iPhone pun baru keluar lah, lama lah jugak, dalam tahu 2009, habis je SPM terus p beli. Spec dia mmg bagus lah,, kira agak lama jugak pakai so,, bila di rosak, aku boleh terima dgn hati yg terbuka.. huhuhu... mmg igt nak tukar pun tapi lepas diploma ni lah,, tup tup tup,, dia bantai rosak dulu, dia bukan apa, kita tak boleh slide dia dah,, kena biar terbukak mcm ni je. Katanya ribbon dia yg rosak, kalau nak baiki RM150, baik tambah