Skip to main content

Mr. Right and Me


jumaat lepas aku betul2 x sihat, sampai tahap ponteng kelas semua. maybe perut masuk angin kot nak call mak bg tau pun krdt hp habis.. hamboi.. sampai mcm tu sekali. keadaan makin teruk time tu bila aku muntah 3 kali. hmm.. sedih betol.. badan selemah yang amat. bila aku dah dapat call mak,.. time tu mak dah otw ke kursus area kedah mcm tu.. hmm so x boleh la nak bank in kan duit.. nak ke klinik mmg x lah sbbnya jauh yg amat.. memandang kan keadaan aku time tu,, aku mmg x mampu nak jalan sejauh tu..so aku mintak tlg si dia, utk bawa aku ke klinik. alhamdulilah aku ok2 je.. purut masuk angin da.. walaupun aku kurang jamah nasi sampai hari ni, tapi keadaan aku makin ok dari hari ke hari... apa yg aku nak cerita hari ni tentang perbualan aku dan si dia. cirita nya mcm ni, dalam perbualan aku dgn kakak aku yang ke 2,, dia call sbb nak tnya aku ok ke dak,, dah sihat ke blm. tapi ada satu ayat yang aku x boleh lupa sampai sekarang.


kakak: mimi, cakap kat teddy bear (mr.right) tu, cepat2 la hantaq tanda,, x salah kahwin muda ni walaupun susah.
aku: (terdiam aku mcm x tau nak cakap apa lagi. x sagka aku kakak aku ckp mcm tu, apa maknanya?? x kan secepat ni?? macam2 yang aku fikir sekarang nih.. huhuhuh)

selama ni aku igt family aku x suka dia, aku sendiri x terfikir aku akan kahwin muda, walaupun dia dah banyak kali ajak berbincang. aku sendiri x berani nak fikir sejauh ni. tapi bila kakak aku cakap mcm tu seolah2 bagi aku satu isyarat yang baru hari ini aku faham. APA GUNANYA ADA HUBUNGAN DENGAN SESEORANG TAPI TAKUT UNTUK BERFIKIR JAUH dan TAK PERLU TERUS KAN HUBUNGAN TERSEBUT KALAU KITA SENDIRI X PASTI APA YANG KITA MAHU. 
sejujurnya aku pasti apa yang aku nak dalam hubungan aku dan dia but the thing is, aku x yakin.. then aku terus cerita semua pada dia, dan dia bawa aku ke dalam satu perbincangan yang aku sendiri x pernah bayangkan, satu perbincangan yang sangat serius. 


"saya mahu awak menjadi yang halal untuk saya. saya x mahu kita terus mcm ni. saya mahu miliki awak. saya x nak janji apa2 dgn awak tapi saya akan cuba untuk bahagiakan awak selama awak dgn saya. awak faham kan maksud saya? saya betul2 cintakan awak." 
aku terdiam bila mendengarkan setiap bait perkataan yang keluar dari mulut dia. aku sendiri x pasti sama ada layak atau tidak aku dan dia berbincang sejauh ini. Tapi bila difikir balik aku x mahu buang masa dengan hubungan ini kalau aku x nak fikir sejauh ini, jadi aku beranikan diri untuk teruskan apa yang dah dimulakan. bermacam2 soalan yang ada di fikiran aku ni, tapi entah kenapa solalan ini yang keluar...
" sejak bila awak fikirkan semua ni"
dengan mudah dia jawab..
"sejak mula saya kenal awak, perasaan untuk memiliki awak cukup kuat dalam diri saya"
dengan muka yang sabar dia seperti menanti soalan seterusnya dari aku, seperti dia tahu apa yang ada dalam otak aku sekarang.
 "awak rasa saya mampu ke untuk jadi isteri awak? mampu ke saya untuk jaga makan, minum, pakai awak? (mungkin terlalu direct soalan aku kali ni)
"jawapan itu ada pada awak," sekali lagi aku terdiam dgn jawapan tu, seolah mengunci ketat lidah aku dari terus berkata2.. "lepas diploma, saya akan berterus terang dengan keluarga saya, saya akan go on dengan Afdlin Kid'z kita.. lepas tu, saya akan cari pengalaman untuk majukan Afdlin Kid'z ni, saya pasti kalau kita sungguh2 dgn Afdlin Kid'z kita akan berjaya,, kena rajin je.. kalau Afdlin Kid'z dah setabil, saya akan hantar rombongan.." sejurus selepas perkataan terakhir, mata dia tepat memandang aku, seperti menanti riaksi dari aku.. ahh,, x mungin sekarang.... 
"tapi awak, saya nak belajar dulu, paling x sampai masters baru saya nak fikir pasal kahwin" 
"ada ke orang yang dah kahwin x boleh sambung belajar, itu semua alasan je awak, nak dgn x nak je.. ok?, sampai bila kita nak mcm ni awak? mmg la kita x buat apa2 tapi nanti? kita ni manusia.. kadang2 kita lemah... saya x berniat utk paksa awak, tapi awak fikir lah.. demi menghalalkan sesuatu yang haram..."
sekali lagi lelaki ini buat aku seperti di dalam penjara.. sukar untuk berfikir... 

sebenarnya perbualan ini x habis di sini,, tapi cukuplah aku cerita setakat ini saja.. 


kadang2 bila fikir2kan balik aku rasa lucu, ye lah,, umur aku baru 19 tahun, tapi dah fikir sampai mcm ni, bukan sebab gatal nak kahwin, tapi perancangan, sbb aku x mahu berkomitment dgn lelaki yang x pasti apa yang dia nak.. aku bersyukur bila bertemu dgn dia,, setidak2nya dia tahu apa yang dia mahu, dan dia sedar siapa cipta dia.. semoga keputusan aku dan dia adalah keputusan yang terbaik.

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me