Skip to main content

ini Kisah Arjuna

Bila aku tgh sibuk pasal Mr.Bruno Mars, tiba2 aku teringat yang aku pernah admire sorang lelaki time aku tingkatan 3 dulu.

Masa ni aku adalah girlfriend kepada Muhamad Fareez Izat. He is my first love. Ceritanya mcm ni, biasalah awal tahun, semua sibuk nak beli buku, nak pulak first day bukak sekolah, penuh koperasi sekolah tu dgn org. Aku adalah salah sorang dari mereka. Time tgh berhimpit2 nak ke kaunter tu, aku rasa mcm ada org tgk aku.. then aku pun toleh lah ke kanan, mata aku terperangkap pada sepasang mata yang sangat redup, dia tgk je aku. Bayangkan dalam sesak2 orang, kami boleh saling berpandangan. My first imprison to him is 'hensemmmmmnyaaa' hihih.. (agak nakal kan)

Aku keluar je dari koperasi aku ada lah jugak congak2 cari mamat mesteri tu, tapi aku tak jumpa, yang aku pasti dia ni mugkin senior aku. Aku terus carik Bf aku nak tanya dia, mana tahu dia kenal. Izat ada lah jugak cari, tapi still dia tak kenal.

Aku cuma nak tahu dia tingkatan berapa and nama dia je. Takkan lah pulak budak baru. Lelaki misteri tu, tinggi lah,, lebih kurang aku ni paras bahu dia je, kurus, kulit putih, rambut kerenting, hidung mancung, mata dia sgt menawan hati aku.

Lepas dari aku jumpa dia kat koperasi hari tu, dia terus hilang dari aku. Perhimpunan Agong sekolah, time dimana semua sibuk nak pegi cari tempat untuk unit beruniform lah kelab dan sukan. Hari ni selalunya sokolah aku akan bising, mana tidaknya,, pelajar akan bertukar krlas untuk manghadiri mesyuarat. Time yang paling aku benci. Yelah kan, bersesak dgn org. Time ni lah aku terjumpa dia... terketar jugak lah badan aku time ni. Tak kan pulak nak g tanya nama dia apa semua kan?

Tapi pelik kan, aku cuma akan jumpa dia time keadaan yang sesak dgn org ramai. time tu, kami akan terpandang.. don't you thing this is really interesting and kind of gentle, sebab he will let me go just like that. Giving me time maybe. hahaha... Lepas dari tu, aku dah mcm orang sawan, and angau mcm apa lagi. Bukan aku bersikap curang pada Izat, tapi aku cuma rasa agak teruja nak kenal dia.. Pastinya Izat tak tahu apa2 pasal mamat mesteri ni.. Kalau tak, mampus aku.

Disebab kan aku tak tahu nama dia, Jadi aku panggil dia Arjuna. Dan bermula pada hari tu aku mintak tlong best friends aku, Najwa and Ziera utk trace arjuna aku. Lastly dia atas bantuan Abang Zul (bf najwa) dia bagi tahu aku yg arjuna aku tu nama dia Firdaus kelas 4b.

Kelas dia dgn aku tak jauh mana pun, kelas dia kat sebelah kelas aku je.. kiranya dari kelas dia, dia boleh nampak aku. Abang Zul ckp, Arjuna pun tgh carik2 aku ni sapa.

Lepas dari tu, aku memang stalk dia lah. Sampai lah satu hari ni dia semata2 duduk kat depan pintu kelas untuk tgk aku kat dlm kelas aku. Sepanjang hari tu. Aku apa lagi,, happy lah mak jemah oiii

Aku jarang boleh tgk dia kat sekolah, sebab dia selalu ponteng sekolah, kira dalam masa sebulan tu memang payah lah nak jumpa dia. Sampai ke tahap ni, kami tak pernah langsung bersembang just main2 ngendap2 dia dia tgk aku, aku tgk dia.

Satu hari ni, abg zul panggil aku g kelas dia. Aku pun pegi je lah.. and abg Zul bagi satu kertas, no telefon arjuna. Ok,, aku happy sangat time tu, sebab aku dah putus dgn izat. Family aku tak suka dia. Tapi aku tak text dia, aku pun tak call dia. Aku malu!!!! hahaha... berangan senndiri je.

Lepas dari tu ada lah aku text dia. Tu pun tak de apa sgt. just to say hello je. Dalam 2 bulan lepas tu, dia text aku and ajak aku couple. Guess what????

Jawapan yang aku bagi adalah TIDAK. Sebab nya aku cuma suka dia, bukan mahu memeliki dia. Jadi sehingga disitulah saja hubungan aku dgn dia.

Bila aku masuk tingkatan 4 kelas dia kat sebelah aku je, kalau aku nak ke kelas aku, aku pasti kena lalu kelas  dia dulu. ok that's it. Kami memang tak pernah cakap. Sekali je, tu pun terserempak kat tangga,, and he is so nice to me, I adore his smile and his eyes.

Bila hujung tahun aku tingkatan 4, aku ternampak dia dating dgn sorang perempuan budak tu batch dia kot. mula2 aku mcm tak kisah, tapi lepas tu, aku nangis. Sebab aku tahu dia tak mugkin jadi milik aku lagi.

Aku tak pernah lagi admire mana2 lelaki lepas tu, sehingga ke hari ini. Bagi aku, kisah arjuna sudah cukup indah buat aku. Memori yang tak mungkin aku lupa..

Aku dgn Mr.Brono Mars ???  hey, sapa ckp aku admire dia?? we just friend. tu je..not more then that...cuma cara kami berkenalan je yang agak unik..

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me