Skip to main content

Cameron Highland- Sem break


Assalamualikum,
Lama betul tak ke sini. Sibuk bukan kepalang. Tambah pulak bila dekat2 nak final, tak da nya nak tido awal, lepas pukul 2 baru nampak bantal, baru sedar,, ehh dah 4 pagi,, tapi still mengadap laptop buat assignment atau study. 

Bila masuk musim final exam lagi lah,, ada sampai 1 hari tak tido, mcm burung hantu dah. Dapat tido 2 jam pun dah nikmat. Sama lah aku dan kak ina, masing2 bertarung untuk final exam. Susah tu,, mmg x payah cakap lah. Tapi alhamdulilah,, ada lagi org2 tersayang yang selalu bagi semangat. 

Sampai lah mak pujuk aku dan kak ina. Mak kata lepas habis final ni, mak nak bawak kami jalan2. Reward lah lebih kurang. Mula2 cadang nak ke PD tapi,, last2 ke Cameron Highland pulak. Aku ni ke mana pun tak kisah, asal ada makan sedap. Hihihi

Lepas selesai semua urusan di Shah Alam, wahhh urusan apa?? urusan rumah sewa aku je pun padahal. Termasuk 1 hari shopping di Ikea. 20 haribulan lepas, aku, mak dan kak ina naik ke Cameron Highland pakai jalan Simpang Pulai. Yang pasti, bukan aku yang drive naik tu. Aku kat belakang like a boss. 

Untuk kali ni ke Cameron Highland aku cuma nak 2 benda saja, makan jagung panas dan beli bunga rose. Yang lain aku x mau! wahhhh.. so basically entry kali ni aku nak share gambar2 yang menarik di sana. Semua gambar2 ni dari Note iii. No editing, no 360 ya. Ni mmg original. So untuk sapa2 yang berniat nak beli Note iii. What i can say is, dia punya camera mmg terbaik lah so far selepas iphone.  

Kami ke sana 2 malam. First day sampai around pukul 2 tgh hari. Lepas makan, cheek in then terus tido. Selalu mmg mcm ni, nama pun bercuti untuk berehat, so rehat puas2. First day kelaur hotel lepas Maghrib untuk makan je. Bila dah kenyang balik bilik, sambung tido. heee..

Esok tu baru lah keluar jalan2 tu pun bukan shopping ke hape ke.. makan sajo, dari pagi sampai malam.. 


ni kat Rajuu Hill, kedai Strawberry yang paling best lah bagi aku. Kalau family kami ke Cameron Highland, sampai2 je mmg ke kedai ni dulu. 


Strawberry ice cream with cream and chocolate syrup. Serious tangkap leleh,, sedap sangat! 


Strawberry Cake. First bite aku,, rasa mcm ada letusan gunung berapi, sedap sangat, dia rangup kat luar, lembut kat dalam. Texture kek yang perfect, strawberry syrup dia mmg tak mau ckp apa2. Then aku makan cake ni dgn ice cream, mcm ada small party hoii kat dalam mulut. Rasa mcm tak mau telan, a perfect combination. 


Cuba tgk dia punya presentation, Strawberry makan dgn madu, gula ising dgn cream. Wehhh boleh nangis tau! 






Im not a big fan of strawberry sebenarnya, tapi kalau dah ke sana tu, rugi lah kalau x makan kan. Actually aku makan 2 bijik je. Hahaha.. lebih berminat nak makan dia punya ice cream dgn kek je. 




sambil makan pun boleh berangan tau. Bukan apa, igt org jauh. lama tak dgr khabar. 









Rasanya mak dgn Kak ina mmg suka makan strawberry ni. Depa mengadap sampai licin. 


out of topic sikit, aku amik guna camere depan. Nampak cantik kan quality dia. Abaikan pipi yg tembam tu, what i can say, aku puas hati dgn camere Note iii. 



Di sini, jiwa keperempuanan aku cair. 






kalau tak silap aku, 1 bungkus RM5, kalau amik 5 bungkus RM20. Tapi lepas bodek2 amoi tu,, kami dapat 6 bungkus RM20. This is what we say the power of Public Relation. Mulut mau manis. 

Lepas puas berjalan, dan makan. Kami ke Ladang Teh Boh, tak naik pun sampai atas, separuh jalan je, tu pn untuk amik gambar. 




wah,, mcm kat oversea!












Aku tak tahu apa nama bunga ni, tapi cuba tgk betul2 bunga ni dia jatuh ke bawah. Cantik tapi dia ke bawah, seolah rendah diri. 



so mcm mana? ada bakat tak nak jadi model? 









Sapa tak sayang, kakak sendiri. Besar sama, gaduh lah mcm mana pun, bila susah, ada masaalah cari dia jugak. Dia pun mcm tu jugak,, hari2 marah aku tapi, tiap2 pagi kejut jugak aku bagun solat subuh. 





Bila duduk di tempat sejuk, mmg kerja makan ja lah, Food kat sini bagi aku mmg ok, tapi kena makan cepat. Bila sejuk gedi mmg x sedap dah. 




Ni dah masuk hari last kat sana, selalunya bila hari last ni, kami akn shopping sakan. Tak payah ckp apa lah,, last day baru semua benda nak beli. 


ni kat salah satu kedai pokok di sana. Tapi kami masuk, buat mcm taman bunga pulak. Berjuta jugaklah gambar yang kami amik. Tak tau utk apa, nak bagi mak mertua tengok kot. hee.. 





ni semua lakonan semata, nampak je mcm aku ni suka pokok2 ni. Padahal aku tak penah amik kisah pun, elehh,, ni semua sbb camera kat depan ja. 


tapi bunga ni serious cantik. Harap dapat tanam kat dream house aku nnti, tapi dgn syarat En. Suami yg urusukan. 


aku tak pasti, tapi awat muka aku mcm anak cina dalam gambar ni? Ye aku tau sbb tak pakai spek, tapi knpa mata aku kecik, bukan besar ke?




Aku tak faham apa motif kak ina pose mcm ni? 



Mak buat2 happy, padahal dah rimas!











Kami ke kedai Rajuu tu lagi, kali ni kak ina buat pilihan yg tepat utk rasa dia punya Wafe. Makan panas2 mmg sedap. Aku rasa mcm nak kahwin je dgn Uncle Rajuu ni.. hahah.. kedai dia punya food semua sedap2. 




Kali ni, Strawberry ice cream with cream and strawberry syrup. Without chocolate syrup. Rasanya ada chocolate syrup lagi sedap kot sbb chocolate ni boleh seimbangkan balik rasa manis strawberry tadi. 


Ni bukti, cake ni mmg menepati citarasa kami bertiga. 


Focus






Fresh Strawberry with Chocolate was not made for me. Aku x suka combination masam dengan lemak chocolate tu. Fresh Strawberry with Honey lagi sedap.  


Aku dan makanan! 




Hati gumbira bila perut kenyang. 


Rasanya, kalau aku tgk gaduh dengan boyfriend pun kalau dia bawak aku p makan yg sedap2, hilang terus marah dengan merajuk semua!


Nak jugak yg ni punn
















Lepas dah kenyang, dah puas pose kat Rajuu Hill tu, kami terus ke Lavender Farm. Per entry RM5. Boleh tahan lah dia punya cantik. Sesuai lah utk bride to be yg nak buat pre weeding ala2 kat oversea tapi tak cukup badjet.   





mmg rasa kat oversea sgt. Ke aku je yg feeling2 







Untuk org yg kurang arif ni, aku rasa gambar ni dah sharp. Well di tegaskan disii bahawa ini hasil Note iii. So ok lah, Kalau DSLR tu mmg x payah cakap lah kan. 


Boleh petik bunga daisy. Satu kuntum RM2. Kak ina kata, petik, aku pun petik lah,, peluang cuma sekali!


tak da bau pun padahal,, acah2 ja ni.




Mak tgh beleter, marah kami over exited.  















Sebab ambil gambar tgk camera tu dah mainstream. 








Bunga tu betul sebenarnya.. 




Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me