Skip to main content

Celebrating mak birthday


Assalamualikum semua,,

Maaf lah, lama betul tak update kat blog, agak busy. Ye lah, walaupun cuti semester tapi busy sebab aku focuskan untuk buat academic writing untuk semseter 6. Then ada je lah benda yang nak buat sampai kadang-kadang terlepas benda2 penting untuk kogsikan dengan korang. 

Really sorry!!.. Awal bulan February lepas, aku dan family sibuk planning birthday celebration kat mak, kebetulan aku dan kak ina cuti masing-masing ada je kat rumah. 

yang lagi bestnya sebab abang cakap dia nak balik penang so sebab tu kami adik beradik rancang betul2 sebab takut terkantoi dengan mak, rancangan yg kami buat actually 2 minggu sebelum date nya. kami decide nak sambut sehari sebelum birthday mak tu. 

Fikir punya fikir, memandangkan flight abg pagi, so kami plan nak pegi makan serabai kat taman tun saadon and then jumpa abg kat sana. So babak pujuk mak untuk ke sana tu pun bermula, biasalah bab nak pujuk mak ni selalu nya akan diserahkan samaada pada kak ina atau aku. 

kiranya dalam 4 adik beradik kami, aku dan kak ina saja yang ada kelebihan dapat pujuk mak. weheeeeee. Malam sebelum hari kejadian tu, bila mak dah tido, aku dan kak ina lah sibuk packing baju mak, iron baju, amk ubat dan segala benda untuk kejutan seterusnya. 

ok,,, jgn confiuse ya.. kita cerita satu2.. pagi2 tu lepas subuh kita org terus gerak ke Island, alah korang tahu ka. serabai ni antara makanan yg paling sedap kat sini time breakfast. Yang ke san acuma aku, kak ina dan mak saja. 

Kakak tak ikut sebab takut mak pelik, so kakak standby kat rumah. Sampai je kat kedai serabai tu, abg pun sampai dari airport, abg naik teksi ke Gelugor. So tada.. mak terkejut sebab nampak abg kat sana, dan berlaku lah sesi peluk2 masa org ramai. 

Aku dan kak ina pulak happy sebab rancangan pertama kami berjaya. Habis breakfast tu, mak masih tak tahu yg kami punya plan setersunya untuk mak.







Selesai makan, kami terus ke rumah arwah tok kat Kampung Dodoi. Aku ckp kat mak, acara bebas ni sampai pukul 12 saja. So sementara tunggu pukul 12 tu, kita org just borak2 saja dgn aunty aku, pastu ajak diaorg sekali join untuk kejutan ke 2 kami. 

Kakak pulak on the way dari seberang membawa barang2 yg kami dah pack. Actually kami ada booking lunch di Eastern and Oriental Hotel Penang. Baiklah, pemilihan hotel ni kak ina yang buat. Mula2 tu aku mcm tak kisah sgt, biasa2 saja,, tapi bila makan kat sini aku rasa mcm.... WOW!! 

Tapi sebelum booking tu, adalah dinasihatkan untuk korang semua periksa status halal dulu. Pastikan dah dapat maklumat betul2 then baru boleh teruskan niat murni korang, bukan apa,,, nak happy.. happy jugak tapi kena make sure makanan yg kita makan tu,, dari sumber yang halal ya! 






Hotel ni mmg betul2 kat tepi laut,, and sgt best.. Makanan tu jgn tanya lah,, utk org yg kuat makan mcm aku..dan selama aku makan kat hotel.. aku rasa hotel ini antara hotel yang terbaik! Dinning area yg sgt cantik, pekerja yg peramah, makanan yg sedap... tersusun cantik.. 

Perfect utk celebrate birthday.. Selalunya mmg family aku akan celebrate birthday dengan makan besar kat mana2. Tu adalah keutamaan lah buat kami.. makan kena hebat dan berpatutan. Macam aku ckp lah,, dengan apa yg korang dapat di hotel ni,, so rasanya kalau nak bayar RM60++ seorang untuk lunch dgn org tersayang bukan lah masaalah kot. Sebab memang berpatutan..



Mak Chaq dan Cicik. Adik Bapak



Event Organiser 





















Adik Kesayangan Abang





Tak cukup dengan itu, abang belanja aku, mak, dengan kak ina untuk tido satu malam kat Paradise Hotel atau nama panjangnya Rainbow Paradise Beach Resort. Mmg beronok2 lah aku dengan kak ina. 



Ya.. betul,, masih pasal makanan.. So petang tu sebelum hantar abg ke airport, kami singga makan kat padang kota.. pasembor time.. !! 


Ini pulak view kat Paradise Hotel. 


jelas sunggu aku happy tu.. mana taknya.. tak sabar nak breakfast kat hotel pulak.. hik hik hik 











Ok,, rasanya that it,, so kalau korang semua nak celebrate birthday parents korang or anniversery ke.. plan lah dari awal.. so that.. org teristimewa akan happy.. err.. aharp2 mak happy lah dengan suprise semua ni.

Thanks to abang sebab taja segalanya, Kak ina sebab rajin call hotel untuk reservation, and kakak sebab bawakan bag kami.. dan memeriahkan majlis..

Aku pulak?? hmmm.. sebab tulis kat dalam blog!! hahah... Aku x involve sgt sebab aku kena berlakon kaburi mata mak.. so that mak tak perasan apa2 yg pelik.. tu kerja paling susah ok!!..

lastly, happy birthday mak.. sorry sebab post lambat kat blog,, to busy layan mak hari2. hahaha... semoga panjang umur dan murah rezeki.. kalau mak ada rezeki melimpah ruah bagi2 lah sikit kat
anak dara comel mak ni.. wink wink wink..

Abang, kakak, kak ina, mimi, dan semua cucu2 mak.. sayang mak sangat!




Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me