Skip to main content

Mr. Bruno Mars yang makin glamour...

Firstly aku tak sangka yang aku ada regular follower yang follow setiap entry yang aku tulis. Alhamdulilah... bila tgh lepak2 dgn family. Sepupu2 aku semua sibuk tnya pasal Mr.Brono Mars. Kalau di ikutkan hati, aku memang  dah tanak cerita apa2 lagi pasal dia. Tapi memandangkan ramai sgt yg tanya pasal dia termasuk classmates aku. Jadi aku mengambil keputusan untuk sambung cerita yang telah terjadi antara aku dan Mr.Bruno Mars.

ok,,, Lepas dari kami turun bus tu, dia tak ckp Good Bye pun kat aku. Aku sngat pelik jugak time tu, awat lah mamat ni not even say anything, dia just senyum masa dia tarik beg dia then dia terus hilang mcm tu je, tinggal aku sorang2 tunggu mak aku kat tepi jalan.

Dalam kereta ja, aku terus cerita pasal dia kat mak aku, hahah... Agak sasau jugak lah hari jumaat tu sebab tak tido satu hari kan,, aku just dapat tidor kat rumah dalam 3 jam saja, lepas tu terus kelaur, aku pun dah lupa aku pegi mana hari tu, tapi sepanjang cuti 11 hari tu, cuma cerita pasal Mr.Bruno Mars je yang kat bibir aku. Aku rasa mak aku pun dah naik bosan asyik dgr cerita dia ja. haha.. 

Aku pun dah mula stalk dia punya facebook, niat?? saja2 suka. Aku tak add dia pun sebab kami kan dah janji tak boleh add selagi tak jumpa. So, just messages je kat FB. hehe.. 

Sejak dari tu aku memang akan stalk dia sampai satu hari ni. Kalau tak silap aku hari khamis malam jumaat. Sofia, Wani dan Nabilah (roomates) depa ajak aku keluar makan kat Bentara. Salah satu tempat makan kat dalam kampus ni. Aku pun on je lah, sebab dah bosan makan kat Jebat.   

Lagi pun aku tak pernah makan kat Bentara lagi. Sebab jauh kan, so nak try lah makan kat bentara dgn nak tgk kolej2 baru kat situ. So ok lah,, lepas order kami pun duduk lah satu meja yg agak terpencil.

Tengah sedap sembang2, tiba2 aku rasa sgt nervous, lepastu, mata aku tertumpu pada satu bijik motor kat tangga bentara,...... OMG!!!!!!!!!!!!!!

Mr.Brono Mars,,,, ye dia yg bawak motor tu dgn sorang kawan dia. hahahah!! time tu aku rasa mcm nak kecik kan badan aku lepas tu nak sembunyi kat bawah meja. Sofia cakap muka aku mcm udang bakar(merah).. weiii harus lah merah... aku nervous tau!!!

Aku cuma takut kalau dia dtg jumpa aku je. Aku dah siap fikir, nak cakap apa dgn dia, nak tanya apa semua. Hehe. padahal dah sembang lebih dari tu time kat dalam bus. hehe. Nasib baik dia tak dtg kat aku, aku tak tahu sama ada dia perasan aku ke tak, tapi dia lalu je kat belakang aku. Tak kan lah dia pun nervous jugak.. memang tak lah kan,, hahaha.. dia tak pasan kot.

Lepas dari tu, aku terpaksa jawab 1001 soalan yang sofia, wani dan nabila tanya, then aku kena lah explain one by one apa yg jadi antara aku dan Mr.Brono Mars. 

Kalau tak silap aku, esoknya, Mr.Brono Mars add aku kat Fb. Bila aku messages dia kat fb, aku tnya dia kenapa add aku, jawapan yg dia bagi "saja suka2". tah apa2 jawapan dia tu, aku paksa lagi then dia jawab dulu tak dapat hidayah lah,, baru terdetik kat hati lah.. ada2 je... OOOOppppssssss!! tak semudah tu utk aku approve dia ok. so aku biar kan je.. 

Time ni dah dekat2 dgn raya cina, so dia telah menawarkan diri utk beli tiket bus utk aku. Dia bagi phone no dia kat aku!!!!!! hehehe... Alasannya, dia suruh aku igtkan dia utk datang Tun Puteri amik duit. 

pada time dan hari yang telah dipersetujui, aku TERPAKSA call dia. Mulanya aku tanak, tapi bila fikir2 balik, kalau aku tak igtkan dia, dia lupa, aku nak balik penang dgn apa kan, so, terpaksalah tutup hidung utk ckp dgn dia.. tangan aku haruslah sejuk time tu,, nervous punya pasal kan,, hehehe...

Lepas tu aku jumpa lah dia kat Tun Puteri buat pertama kalinya. Mula2 bagi duit, lepas tu amik tiket. Di sebabkan dia beli lambat, jadi kami tak balik time yg sama, aku dapat bilik hari khamis malam, dia pulak khamis tengah hari. 

Lepas ja aku amik tiket bus kat dia, aku terus delete phone no dia dari Phonebook aku, sebabnya aku takut TERmassege or, TERcall dia. Sebabnya aku kalau time stress aku akan call sapa saja just utk borak2. Bagi mengelakan diri dari malu aku terus delete. Sebab aku rasa itu yg terbaik utk aku.. hahahah (poyo, padahal stalk dia hari2)

21. January, aku approve dia punya request. aku messages kat fb dia "be my best friend, i will be your good friend ever"   

Lepas dari tu, kita org terus tak berhubungan, kalau ada pun sikit2 je...jumpa??? memang tak lah...padahal kelas kita org kat tempat yg sama, tapi still tak jumpa, Wani dgn Sofia je yg selalu jumpa dia. Bila dpa jumpa dia, depa akan cerita kat aku.. Motofnya?? aku pun tak tahu, siap bg tahu lagi dia pakai baju apa, jumpa kat mana, tgh buat apa,, aku layan kan je lah,, Hahahaha....sehingga ke detik ini aku sendiri tak pasti apa kesudahannya. 

Jadi dear Follower aku yg tegar,, kalau ada apa2 perkembangan tentang Mr.Bruno Mars, aku akan share kat sini ok,, as soon as possible....

P/s: To Mr. Brono Mars, saya tahu awak kan baca blog saya, just nak bg tahu, kakak saya ckp awak romantik,, suka dia bila saya cerita pasal awak,,, heheeh...peminat awak pun semua perempuan... exited sgt nak tahu cerita awak.. termasuk lah anak sedara saya.. hehe...jgn marah ehh,, awak dah glamour sekarang...

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me