Skip to main content

lovely couple LAH SANGAT...

Korang mesti trgolong dalam golongan ni, tak pun ada org yg terdekat dgn korang mcm ni. Aku tataw apa masaalah aku, tapi kan aku cukup menyampah bila dgr ada couple yang bermanaja2. Tak kisah lah on the phone ke, face to face ke. Tapi betul2 buat tekak aku loya tgk atau dgr semua tu.

kawan2 aku kat sini ada ja, yang panggil boyfriend dia org Baby, Papa, Sayang, Sweety, Darling. Hey apa tu???? Geli weiii!!! sumpah!!! Ok baik aku mengaku, Aku panggil Cik Abang Sayang "Abang" sebab dia tua dari aku, tu ja. Dia pulak panggil aku, "Sayang atau Manja" tu dia punya pasal, tapi aku selama hampir 4 tahun couple dgn dia atau dgn mana2 lelaki sebelum ni, aku tak pernah bahasakan diri aku dgn panggilan mcm tu. Sumpah aku geli!!!

Aku bahasakan diri aku "Mi atau Mimi" je. Sebab tulah, kadang2 aku lebih selesa bersaya awak je dgn Cik Abang Sayang. nada aku ckp pun tak dak lah nak lemah gemalai lagsung. Aku ckp dgn Cik Abang Sayang, sama je tone dia mcm aku ckp dgn kawan2 aku. Sampai family aku ckp aku ni kasar dgn Cik Abang Sayang.

Nak ber i love you, i miss you pun aku jarang. Sampaikan Cik Abang Sayang sentap dgan aku. Tapi aku rasa sekarang ni dia dah tak kisah. Aku rimas tau tak? Hehehe...pelik kan,

Ada llah sorang makhluk ni, dia tgh on the phone dgn Bf dia. On the phone tapi Bf dia dah tido, aku pulak tgh  tgk movie, aku jerit ok, itu normal ye utk aku jerit bila ada part2 yang hehe...Dia boleh pulak tegur aku suruh aku jgn jerit sebab Bf dia tgh tido. Hadoiii.. masaalah betul lah...lepas tu aku baru terfikir, ye lah, dia baru couple 2 tahun... aku yg couple 4 tahun ni mesti dah tak kisah pasal tu. dia kan baru lagi,, so nak jagan lah sgt2 buah hati ulam pegaga dia tu.. Menyampah pulak aku. Hello!! bukan aku dengki ok!!

Aku dgn Cik Abang Sayang tak lah sampai mcm tu. Kita org biasa2 je.. baru nak up mugkin,, sengal betul. Bagi aku kan, buat apa lah nak bermanja2? apa faedah yg dapat,, bila ckp phone dgn bf suara terus tukar jd suara budak kecik.. apa hal??? tapi kalau gaduh, maki hamun, mencarut semua, siap beraku kau lagi.. Pelik betul manusia ni.

tak payah lah nak bercinta sampai nak mati mcm tu sekali. Maybe, Cik Abang Sayang yang tarain aku mcm ni, sebab kita org ni jenis yg sempoi,, lepak je,,, main kantut2 main jerit2, main hon kereta. Tak da nya nak romantik2 semua. I'm not use to it.

So just be your self. Tak payah nak tukar2, Biar si dia terima keadaan kita yg sebenar. Kenapa nak bagi dia mencintai personaliti yg lain sedangkan kita tahu kita cuma berlakon. Sampai bila nak berlakon? Sampai kahwen? sampai mati? kenapa perlu takut utk jadi diri sebenar. Awak sedar tak yg korang tu tipu diri sendiri. Jgn jadi bodoh hanya kerana sebuah perasaan bernama cinta....

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me