Skip to main content

The Beauty of Penang

assalamualikum semua,, Alhamdulilah,, entry lepas kita cerita pasal Kelantan, so entry kali ni cerita pasal Penang pulak, Siam dah, Kelantan dah,, mcm tak adil lah kalau Penang belum kan... hehe insyaAllah kalau ada kesempatan masa.. aku cerita pasal Bumi Melaka pulak. 

alhamdulilah, 28 haribulan 12 kami satu family ke Penang, kata mak saja nak duduk tepi pantai, nak lepak2. Kebetulan nak celebrate birthday kak ina sekali yg jatuh pada hari yang sama. Memang dah di rancang dengan teliti sekali.. hehe...


Kami tido satu malam kat Batu Ferringhi. Kat Vitor's Guess House. Nak amik hotel tapi semua dah fully booked. So ni je yang ada.. 


Niat nak main layang2 tapi, sekali tali layang dah tersimpul sana sini, nak leraikan pun dah makan masa,, so tak sempat lah main tambah pulak tak ada angin masa tu,, so main2 je lah kat tepi pantai. 


Rasanya aku kena marah dgn Firdaus kot masa ni,, hehehe,, well aku kan suka main2 hehehe





Rupa2 nya Firdaus ni tak pandai main layang2, huh,, buat penat je.. Aku?? lagi tak reti... 


ini post yg selalu kak ina buat bila depan DSLR aku.. rasanya berjuta gambar mcm ni... hahaha


takut sebenarnya ada kuda kat belakang tu.. tapi gagahkan jugak lahhh


Tersimpul lagi.. adoiiiii... sabarje lahh




kami mcm kawan kan,,, tak manpak mcm auntie with nephew and niece kan??




so malam tu lepas isyak kami terus keluar dari bilik jalan2 kat pasar, yang tak tahan tu, kat pasar ni jual benda2 yg aku suka.. so i was like... nakkkk semuaaaaa!!!! boleh tak mcm tu? 


handbag!! mcm nak terputus urat kentut bila tgk hanbag yang cantik2.. sayangnya depa jual mahal sgt, bayangkan sampai boleh cecah rm400,, mak aaaiiii, bukan ori pun agak2 lah derr




segala benda boleh jumpa kat pasar ni,, sgtlah menarik,, nasib iman aku kuat time tu (padahal tak bawak duit satu sen pun) hehehe



benda2 ni aku tak pasti pulak harga dia berapa,, tapi rasanya dlm bwh RM50 lah kot




sebenarnya aku dah hilang pertimbangan masa ni..


ahhhh,,, yang mana satu nak pilih ni,, semua cantik2





tada.. surprise utk kak ina,, happy 22 ok..


ni second day.. jalan2 tepi pantai,, dalam pukul 8 pagi mcm tu,,, 


kawan spongebob.. ehh dia hidup tau..



mcm biasa,, gaduh,, Firdaus sakat Ain.. tak habis2








org buat,, dia pun sibuk nak buat jugak org tua ni,, huhh


tiru lah tuuu






yang penting rambut kena jaga,,, buat lah apa pun kat dia,, yg penting.. bukan kat rambut..


dia igt hensem lah tu rambut mcm tu....














Firdaus tgh tahan sejuk.. hahahah







ok,, ada pasir kat rambut dia... sesuatu yg merisaukan....


yeahhh,, im daday'2 little girl..





so,, ni salah satu the beauty of Penang,, in terms of shopping and beach,, insyaAllah,, kalau ada peluang aku story pasal makanan kat penang pulak.. 

sebelum tamat entry kali ni,, 

khas buat kak ina...
i still remember the fights we had,
i still remember the joys we shared,
today on your birthday, here is special wish  
that you always stay happy and blessed 

 Happy birthday, happy sweet 22,, semoga kak ina cepat2 kahwin ( kalau kak ina cepat,, mimi pun cepatlah jawabnya) Semoga berjaya peroleh degree dgn kepujian yang menggunung... take care kat perlis,, and i love you so much..  

till then.. 
xoxo


Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me