Skip to main content

My Big Day part 1


Assalamualikum semua
Ok marah lah aku kalau korang nak.. Aku tahu aku dah lama tak update blog. Like seriously aku sgt busy. Lepas satu, satu hal yg aku kena settle kan. Kalau ada masa sekalipun aku akan gunakan masa utk tido. Sbb aku tahu,, nnti tak cukup tido.. so tido siap2. HAri isnin lepas aku ada janji utk update blog. Tapi apakan daya,, aku upload gambar saja dah 3 jam. So what do you expect?? Hari ni mmg aku dah nekad utk update jugak,, tapi part 1 je lah.. yg lagi dua part tu,, insyaAllah aku akan cuba utk update secepat mugkin. 

Well,, aku rasa semua dah tahu yg aku convo utk sesi konvo kali ni. Alhamdulilah,, istiadatnya dah selesai (tggu entry lagi satu ye utk convo). Utk entry kali ni, aku nak share gambar pre convo aku. Aku suka ambik gambar, sgt2 suka. So far aku pernah tlong sepupu aku masa dia convo. waktu tu, aku baru sekolah menengah tingkatan 4 kot tak silap. Masa aku amik gmbr sepupu aku, aku dah terdetik dalam hati aku utk amik gambar banyak2 masa convo aku. 

Sama jugak masa konvo kak ina. Aku sanggup balik dari Melaka ponteng kelas semata2 nak amik gambar masa dia convo. Tapi masa kak ina tak banyak sgt gambar yg aku amik. Kalau ada pun.. gambar2 yang biasa sifatnya. Sebab kak ina tak nak amik over2. Masa kak ina convo, aku dah part 5 di UiTM Melaka. Apa lagi,, angan2 yg lama masih mekar lah.. lagi advance la kali ni. Aku dah target aku nak amik gambar lain dari yg lain. Mana taknya,, study dah lah susah,, then when it comes to masa convo tak kan nak amik gambar biasa2 je??  Tambah pulak aku.. mesti lah nak something yg over, yg lebih dari semua org. Aku sanggup buat apa saja asalkan aku dapat apa yang aku nak. 

Bila dapat je tarikh convo, aku, mak dan kakak dah plan dah,, nak gerak ke melaka hari apa semua. Kami dah rancang semuanya. Well plan sgt. dari bulan 9 dah rancang utk program bulan 11. Bayangkan lah,, hotel pun dah booked. Aku dah target, anak2 sedara aku expecially firdaus akan jadi magsa keadaan aku lah utk hari convo tu nanti.. Memang berjuta gambar aku suruh dia amik. 

Tapi nak buat macam mana, apa yg kita rancang tak sehebat aturan Allah. Abg Yus sakit tenat lagi seminggu hari convo aku. Then aku dah ckp kat mak,, kakak tak payah ikut. Masa mcm ni, abg Yus tak boleh travel jauh2. Penang ke Melaka.. terlalu jauh, and Abg Yus pun baru sgt keluar hospital. So better not to go. 

Jadinya Aku dan mak saja gerak ke Melaka. Bila benda ni jadi.. aku dah mula risau,, sapa nak amik gambar aku????. Tapi aku fikir punya fikir... Aku baru teringat,, tak semestinya kita kena amik gambar masa hari convo. So aku fikir nak buat pre convo. Memandangkan kami dapat jubah hari isnin, dan hari convo hari Khamis. Aku ada like 2 hari utk buat pre convo. Pre convo ni, aku tak pasti lah utk faculty lain.. tapi rasanya dah iasa utk faculty mass comm..bagi memastikan aku ada gambar masa hari convo.

Selalunya pre convo ni kita amik dgn kawan. Tapi sebab aku nak cepat.. jadi aku buat sendiri. Eh,, ada org yg buat pre convo amik photographer tau. So kalau ada yg terdetik kat hati kata aku over,, ada org yg lebih over dari aku. Sekurangnya2 aku punya pre convo tak makan banyak duit selain RM 10 utk 100 pc balloon dgn RM 2 utk tali balloon tu. Aku rasa taklah keterlaluan.  

Dengan bantuan anak abang aku Harriz, kami shooting hari Selasa di padang dekat rumah abg aku. Walaupun secara keseluruhannya aku agak tak berpuas hati dgn shot-shot ni.. but is better then nothing. Nak amik gambar ni penting ye, bukan subject je,, cameraman yg memainkan peranan penting. Camera apa bukan menjadi masaalah. Kalau cameraman tak ada mood.. gambar tak akan jadi cantik. Kalau cameraman berdiri tak betul, gambar tak akan jadi sempurna. Percaya lah!  

So maybe berguna kut buat bakal2 graduan utk buat pre convo. Enjoy it ya!!



Mak pun tolong tau,,, dah faham sgt perangai aku.. 

Yg candid mcm ni,, mmg x da masa convo. 

Aku rasa artis sgt 

Ni nama dia angan2 jadi kenyataan 

Mcm aku ckp,, aku nak lain dari lain. ..



Ok sebenarnya mmg banyak gambar aku yg tutup mata. 













Ceritanya ballon ni tiup sendiri. Aku, Harriz, Furqan, Sara dan juga Bibik. 

buat siap2,, sbb aku tahu hari convo aku x sempat nak baling topi ni. 

Bukan apa,, aku teringin jugak nak tau apa rasa baling topi ni. 



Gambar ni cute...

thanks semua sbb tlg tiupkan balloon 

and yeahh.. tutup mata lagi

dan lagi


Kita amik gmbr jubah dulu,, skiti hari lagi amik gmbr baju kawin mcm ni.. 


Ada cerita pasal kasut ni..



Ceritanya,, kami diwajibkan pakai kasut tinggi,, sekurang2nya 1 inci setengah. KAsut ni aku beli pun sebab aku wajib pakai kasut tinggi utk masuk kelas CMP masa part 2 dulu. Satu hari Cik Abang Sayang temankan aku utk cari kasut tinggi. Aku ni tak suka pakai kasut tinggi. Aku suka pakai flat je. tapi dah wajib, terpaksa lah. Tapi memandangkan kasut ni terlalu tinggi. Mak tak bg aku pakai, so beli lah satu lagi kasut tinggi, 2 inci kot tak silap. Dengan janji bahawa mak tak boleh marah aku kalau aku dah tak pakai kasut tu lepas convo. Sebab aku mmg tak akan pakai kasut tinggi. Mmg tak akan pakai. 



So kasut ni acah2 je.. nak bg cantik 


Ah hakkk
















TAk lah best sgt rasanya,, tapi nak jugak buat lagi...

Padahal,, pnh ja buat sblm ni.. .. Maybe sbb ni topi aku kot.. so teruja dia lebih sikit. 

knpa mata aku nampak kecik? or pipi aku yg besar? 













Secara jujurnya ini cuma 20 % je dari apa yg aku nak. But is ok.. tunggu masa aku degree nnti.. mmg aku amik photographer lah. Ye lah,, insyaAllah dah ada suami masa tu,, dia yg kna bayar.. hehe.. apa lagi.. gunakan kesempatan yg ada dgn sebolehnya. 

Btw, special thanks to Harriz yg amik gambar masa ni, dan furqan and sara yg exited utk tiup ballon tu semua.. Well,, maksu dah belanja ice cream kan... 

Next entry will be on the convocation day itself. Tak bayak gmbr sgt,, tapi kita ada story yg panjang, InsyaAllah.. Pasal convo ni rasanya ada banyak part dia kot, so kalau ada masa.. ada lah kesinambungannya dari masa ke masa... 

Thank you.. 

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me