Skip to main content

My Big Day part 2


Assalamualikum,, 

Alhamdulilah,, hari ni aku ada masa utk update blog. Sebab hari ni hari Khamis. Aku cuma ada 1 kelas saja dan esk mmg x da kelas. PAgi tadi balik kelas,, aku dah tido sepuas hati sebab semalam stay up sampai pukul 3 pagi buat assignment. Student Life.. mcm ni lah. 

So bila bangun baru sibuk nak g cari lunch semua, sambil lunch, bileh update blog ni. Teruja sebenarnya sbb nak share kan lagi sebahagian gambar2 masa hari aku convo. 

Di sebab kan kakak satu family tak boleh join masa convo dan kak ina sebab dia ada test. So aku dan mak saja yang ke Melaka tido satu malam di Home Stay Kelemak. 

Aku, masa ni tak lah nervous sgt, Biasa2 je,, lagi teruja sebab jumpa balik kwn2, memandangkan ada je kwn2 yg further study. So bila gather ramai2,, rasa nervous tu sedikit sebanyak hilang. 

Pagi Khamis jugak aku baru tahu yg abg nak dtg. Igt dia tak dgt sebab kerja. Aku pun dah ckp tak pyh dtg. Buat apa,, bukannya ada apa pun. 

Bila hari aku konvo, aku teringat balik setiap masa aku di Melaka. Terlalu banyak kenangan kat sini, yg mmg aku tak boleh lupakan. Setiap tempat yg aku lalu,, pastinya ada kenangan. Bagaikan flash back semua. Setiap kesusahan belajar, masaalah assignment, suka duka aku disini bagaikan terbayar. 

Hilang semua susah payah tu, utk satu hari yg penuh makna buat kami Graduan sidang 5. Teringat aku satu benda, masa aku betul2 susah nak buat kerja, masa aku rasa down, masa aku rasa mcm nak quit dgn pelbagai masaalah yg timbul. Aku motivasikan balik diri aku. Aku pujuk hati aku. 

'tak pa,, susah sekrang, nanti masa hang konvo, kelauq ja dari Dewan Taming Sari tu,, mesti ada one nice and gentle guy who willing to stand in one knee to propose you, just like a prince charming propose to his princesses' 

Betul tak tipu, ni cara utk aku bangkit dari rasa susah. Not to mention yg usaha aku selama ni hanya semata utk proposal angan2 aku. But sedikit sebanyak ianya membantu. masa tu aku tahu, tak lain dan tak bukan,, Cik Abang Sayang lah org yg akan propose time aku convo nanti. Masa tu aku fikir mcm ni lah... hehe.. 

Tapi apa yg kita angan-angankan, x semestinya akan menjadi. But what can i say is,, is ok to have a dream. is ok! Tak Salah untuk impikan awan, andai terjatuh, kita akan beralaskan pokok yg tinggi. Tapi kalau impikan pokok yg tinggi,, kalau jatuh, pastinya tanah menjadi alas. Get me? 

Mcm aku dah share di entry sblm ni, aku dah jangka yg aku tak punya gambar yg banyak seperti apa yg aku idamkan.. so ini je gambar2 yg ada. Enjoy je la.. 




Ha,, ni fresh from the oven. 

Restu mak tu penting. 

sebab mak tu sumber inspirasi aku. 





mugkin,, muka terharu aku mcm ni kot.. 


Ok,, time ni aku ckp kat mak "ok mak,, jom kita balik"



Jutaan terima kasih utk Kak Roza, yg amik cuti dtg Melaka for my day. 

Apa yg ketara?

Perut abg lah kan?? 

Aku dah ckp kat mak,, yg aku tak nak bunga. Buat apa ini semua membazir. Tapi mak kata ni dari kak Ina. 

So thanks kak ina,, bg bunga kat mi... 


Akmal dan Adilah. Dari lensa aku!


Nama dia Tengku. Ha!!! Mesti nak kata dia ni Mr. Yes I Do kan??? no no no!! bukan Tengku ni classamate aku sekarang, kebetulan dia duduk sebelah aku, So kita org deal utk couple masa istiadat Konvo je,, sebab kalau aku jatuh,, dia boleh sambut aku. Habis konvo kami putus. So tada.....



Bersama sumber inspirasi. walau aku tak mampu nak bg selempang pink kat mak, tak bermakna mak akan bg aku pelempang. Eh,, mak tak mcm tu,


Sebab, dalam kami 4 beradik, cuma aku je anak yg selalu argue dgn mak. Mak selalu kata, kalau aku balik rumah je,, bising satu rumah sebab aku. In other words, mak syg aku lebih dari yg lain, I'm Sorry. 

Dan ini buktinya. 

Mugkin aku nak tunjuk manik kat baju kot. 

Time ni berdua je dgn mak.. so picture by mak 

Roommete Tun Puteri. Tak cukup sorang lagi sbb dia pandai sgt.. 


Zee, roommate sekarang. 

Srg lagi syue, dia buat fast track. Sekarang dia senior aku. Final year.   



Sebab tak da sapa nak pakaikan,, so pakai sendiri je lah.. 

Zee marah sebab tak make up. 

The one and only for me!

Again, aku dgn niat nak show off baju aku... 




So aku kena cepat sekrang ni,, basically ini je lah gambar yg ada. Entry nanti aku nak share gamabr2 hadiah yg aku dapat. 

Nak sambuang buat assignment sebenarnya.. 

With Love. 

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me