Skip to main content

Bride To Be - The Engagement Day


Assalamualikum semua.

Maaflah lambat betul share gambar tunang kat sini, bukan busy.. amik masa sikit sebab banyak benda lain yang ken abuat.. nak update blog ni kena ada masa yang betul2 lapang.. baru boleh dapat mood untuk tulis.. 

Untuk entry kali ni,, aku nak korang enjoy lah gambar2 yang ada..


Rasanya semua perempuan akan ada dreamdays apps ni kat smartphone korang kan.. so bila dapat notifications tu rasa mcm nak runtuh rumah punya menjerit.. yang lawak tu,.. masa tgh busy aku sempat lagi nak buat screenshot.. wei.. simpan sampai mati kot benda ni. Kenangan ni. 




Sebelum apa2, ni 12 dulang hantaran yang dah siap di gubah,, tgh tggu turn nak letak barang atas dia saja.. walau x sencantik mana, tapi rasa puas hati sebab buat sendiri. seriously. 



Ni lepas habis makeup, tgh tggu green light nak turun bawah, antara meaningful picture during that day, aku dengan dua anak dara. Yang bestnya mak kasi green light untuk beli baju sama kat dua budak comel ni. Sebab geng2 lelaki ada baju yang sama, so nak kasi girl2 pun ada baju sama lah gitu.. 

sebab apa meaningful? sebab start dari diaorang bangun pagi hari aku tunang tu sampai lah selesai majlis,,, budak berdua ni duduk bekepit dengan aku saja, sikit pun tak berganjak.. orang kata memang truly bridesmaid lah,,

Sorang pegangkan spek maksu, sorang lagi pegangkan tisu, bawak air. Kalau aku jalan, yang kecik molek tu akan pegangkan baju yang meleret2. Ya Allah, sungguh aku tak bg apa2 briefing tugas budak2 ni. elok saja diaorg tolong. 


Kat bawah ni antara gambar2 masa rombongan pihak lelaki sampai.. 

Adik Aizat

Ayah Aziat

Tok Aizat

Mak Aizat




Aipppp,,, gila arr kalau Aizat x datang kan? hahah masa discussion ni Aizat tunggu kat luar rumah



Ni pulak masa nak turun ke bawah, wei time ni rasa mcm nak lari rumah keluar ikut tingkap je.. nervous dia tu mak ai,, tak tahu nak habaq mcm mana. Lutut rasa lembut gila, nak jalan pun rasa tak boleh.. tapi control lah, gila tak control.. pakai cantik2 kot. 



Mak Aizat, sarungkan cincin. Wei, aku dah lah malu2 kucing dengan mak dia,, nak sarung cincin pun aku rasa mcm nak terkeluar jantung ni ha. Tu yang muka aku mcm kambing tu.. hak hak hak hak.. Sorry makcik.. saya ni pemalu orangnya.. 




Ok, untuk yang masih tak faham suap gula tu mcm mana,, ini dia.. just suap gula. gitu je... Nampak tak bekas suap kat lutut aku tu... ha,,, tu pun buat sendiri tau.. saja suka2.. 

Pastu aku tak bagi mak tanggalkan bunga2 kat bekas tu.. nak simpan.. nanti nak bawak bila dah ada rumah sendiri,, buat bekas letak kunci ke... apa2 je lah... hahahah...kelakar lah aku ni,, cerita bertahun lagi tau.. 


Untuk gambar ni, aku rasa sangat lain sebab pegang bunga kot, saja je berangan nak pegang bunga masa tunang, tapi bila tgh gambar balik aku rasa sememangnya diri aku tak layak untuk pegang bunga. Rasa berlakon sangat, and aku rasa mcm ni bukan diri aku.

Jadinya, untuk kahwin nanti aku x akan pegang bunga,, sememangnya buruk. Ni antara gambar yang aku tak sanggup tengok,, sebab aku memang geli tang pegang bunga tu.. Oh Myyyyy!!!






Jujur ya, aku bukan mcm orang lain yang berkawan dengan mana lelaki,, sampai tak amk gambar sekali, sampai bila jumpa masing2 malu2 dan control. Aku dan Aizat sama mcm typical couple yg lain,, or maybe lebih teruk dari tu. 

Kami jenis yang just be yourself, kalau rasa nak naik angin,, just go on, kalau rasa nak gelak, gelak je.. dalam relationship, mcm ni lah.. tak payah nak control bagai. 

Tapi satu benda yang kami tak buat mcm typical couple lain buat,, amik gambar sama2. Well memang lah kami ada amk gambar sama2 tapi lepas amik, selalunya kami akn tegok.. gelak2.. then terus delete atau pun biar gitu je.. tak akan tunjuk kat orang. hahahah malu!

Kalau gambar yang mcm keluarga bahagia ni lagi lah kami tak pernah amk, selalu amk mesti sorang mata terbeliak, sorang lidah terkeluar.. sebab tu kebanyakan gambar memang bukan untuk tontonan umum.. sebab memang buruk,.. even gambar kat atas ni pun buruk.. 

Sesungguhnya ini bukan kami,, hahah.. belakon je sebab ramai org kat depan tu.. hahah.. ini adalah sejenis gambar yang dipaksa anak2 nakal untuk duduk diam. 



Ok, untuk baju aku,, sila close up sikit... nampak tak ada sentuhan majis manik2 kuning tu,,, ha,, itu tak lain tak bukan memang kerja mak aku.. 


Sepupu yang banyak bantu,, jadi penasohat dari segala segi, Alhamdulilah... Thank you untuk bantal yang super cute tu,, Nanti bila dah kahwin,, bantal ni mesti jadi bantal busuk Aizat.. hahah..









Aku namakan gambar ni angel harian metro.. hahahaahah



kat bawah ni pulak, few hantaran dari pihak aku ke pihak lelaki. 






Rasanya itu saja lah kot entry pasal bertunang ni. Tapi kalau ada yang nak tanya apa2,, fell free to do so ya.. boleh comment kat bawah ni,, kalau rasa malu nak comment boleh email ke email aku saja. Simple. And untuk sapa2 yg tgh cari baju yang simple hantaran ke,, nak jimat cost pun boleh ye.. semua boleh nego jgn risau.

InsyaAllah next entry kita cerita panjang lebar pasal kursus kahwin pulak.. ha gitu lah..



Your Truly Bride To Be
xoxo

Comments

  1. Assalam, nk tanya, hantaran yg pihak perempuan bg kpd pihak lelaki letak kt mana ye? Sbb tgk atas kain putih tu yg lelaki je kan, ke boleh letak sekali atas tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam, maaf ya baru nampak ada comment. soooo sorry for late reply ya dear. Actually hantaran sebelah pihak perempuan kiraorg simpan kat belakang dulu, bila selesai majlis suap gula, baru kita bawa hantaran sebelah perempuan ke luar anda letak sekali kat sebelah hantaran pihak lelaki. :) sekali lagi maaf sangat sebabt lambat reply.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me