Skip to main content

Bride To Be- 20 Days before tie the knot #menjelangjanuari

Assalamualaikum

Lately ni aku rasa macam ketagih je nak buat entry baru, well aku tahu tak lah ramai yang baca but rasa mcm lamanya nak habis cerita bab kahwin ni. Soooo sorry ya pada yang follow blog aku (cehhh ade keeee niii) aku terlalu sibuk kesana sini.. memnag tak sempat nak selalu update... but,, sayang aku pada writing and updating blog memang tak pernah hilang.. faktor masa tu memang jadi halangan terbesar sekarang ni.. maaf sangat-sangat. 

By the way, after refering to my last post!!! (sebab aku sendiri dah lupa... heheh) we are almost done!!!! yes memang betul, dari date aku resign sampai nikah memang cukup 20 hari, so untuk entry kali ni aku nak share my final preparation sebelum nikah.

Masa ni memang aku busy gila, gunakan masa yang ada untuk jemput tetamu. Sebelum aku resign, kak ina yang akan teman mak untuk jemput tetamu, main focus selesaikan yang jauh-jauh dulu, lepas tu baru selesai kan yang dekat-dekat. Memang letih sangat actually masa ni, sebab aku akan drive kesana ke sini.

Sebab terlalu sibuk jugak lah,, aku rasa aku kurang makan, kalau makan pun dengan kuantiti yang sangat sikit,, busy weiii,, busy gila.. walaupun buat majlis kecik, tapi tetap memerlukan preparation yang panjang, nanti kalau korang nak kahwin,, peruntukan at least 1 tahun atau 7 ke 8 bulan untuk persiapan sahaja... and percayalah, tetap akan ada last minit tuuu.. memang tak boleh elak.. 




sepanjang masa,,, cik mat ni lahhh yang teman dan hiburkan hati aku dan mak.. sebab kemana saja yang kita org pegi, memang akan bawa dia.. terubat lah sikit letih tu bila dapat main dengan budak busuk ni.. heheh... 


See, walaupun sepatutnya tak perlu buat apa2 decoration sebab dah hire Kak Mazlina, but still mak aku nak ada juga sentuhan dia,, ni kalau tak silap aku beli bunga untuk welcome board kot di AtoZ. Memang di saat-saat akhir dah ni weiiii!!! 



Final fitting baju nikahhh!!! Gambar ni Aizat yang ambilkan,, hehehe... masa ni memang dah puas hati dah weiii!!!.. dah tak sabar nak kahwin.. hahahaha. Yes aku dah try pakai crown, tapi masa aku tgk cermin aku rasa pelik bila pakai crown, sooo yeah... tak jadi pakai masa hari nikah.. 



Aku yang ikat baju aku dengan Aizat, hehehe.. sebabnya tak boleh pegang tangan lagi kan masa tu,, soo kita pgg baju je lahhh!!! hahahaha!!! 




And of course, fitting baju bertandang, rasanya aku dah share kot, yang baju bertandang aku ni memang mcm ni je, sebab aku yang nak jahit manik sendiri sebab aku yakin yang tailor tak faham apa yang aku nak.. so yeahhh aku yang jahit sendiri manik untuk baju bertandang, nanti aku share gambar manik. 
And finally exactly seminggu sebelum kami nikah, baru pegi cari cincin untuk aku dan Aizat. hihihi.. yes weiii memang last minit gila! aku lupa kitaorg beli kat mana tapi yang aku ingat, harga untuk cincin aku RM1000, and cincin Aizat RM150 Silver. Actually aku tak berapa bekenan dengan semua design cincin kat kedai tu, tapi mak and kak ina memang paksa untuk aku beli cincin kat situ jugak memandangkan memang tak ada masa nak survey bagai, so cita dia angkut ja mana yang elok, tapi bila dah lama-lama tenung cincin tu,, lawa lahh jugak,, jadi lahh dari tak ada kannn.. Alhamdulilah.. 

So tu je lah selama 20 hari sebelum aku nikah, actually banyak lagi, cuma aku sendiri pun dah lupa weiii. so tu je lah part2 yang penting and aku rasa aku nak share kat sini. InsyaAllah untuk next post aku nak share 24 hours sebelum aku jadi isteri Aizat.. yang ni aku akan cerita detail,, sebab aku ingat setiap satu yang jadi. :) 


Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

New Cell Phone

Assalamualikum, wahh beli hp baru dah tau... acctually dah lama, cuma baru terigt nak share kat sini. Mesti korang igt Siii, Sii, 4S, Note, BlackBarry semua kan!!! tak lah.. mak tak mampu lah nak beli hap mahal2 semua ni... mana ada fulusss. Acctually tukar HP ni pun sebab HP lama dah rosak,, si Yari tu lahhh.. well tahu lah kenapa aku beli Yari tu, seigt aku hp tu yang first edition utk main game, free hand game tu. sebab tu lah aku beli. Zaman tu,, mana ada lagi samsung galaxy semua tu. Org pun tak percaya pada kebolehan samsung lagi, kiranya iPhone pun baru keluar lah, lama lah jugak, dalam tahu 2009, habis je SPM terus p beli. Spec dia mmg bagus lah,, kira agak lama jugak pakai so,, bila di rosak, aku boleh terima dgn hati yg terbuka.. huhuhu... mmg igt nak tukar pun tapi lepas diploma ni lah,, tup tup tup,, dia bantai rosak dulu, dia bukan apa, kita tak boleh slide dia dah,, kena biar terbukak mcm ni je. Katanya ribbon dia yg rosak, kalau nak baiki RM150, baik tambah