Skip to main content

Loooooongggggggggg Breakkkk ha?

is beeeeeeeeeeen a whilllllllllllleeeeeeeeeeeeee,, aku tak update blog. Sibuuuuuuuuukkkkkkkkkkk sangat. hahahaha..

Assalamualikum semua,

yes really admit memang sibuk memanjang. Kalau tak sibuk dengan study, aku akan sibuk memalaskan diri aku, tak pun sibuk kemaskan rumah yang sentiasa bersepah ni, well people,, you will get me if korang pun student dan duduk menyewa dengan beberapa org perempuan yg sememangnya x sama perangai dengan kau. Faham kan?

Nanti bila aku dah decorate rumah sewa aku baik punya baru aku post gambar kat sini. Tah bila agaknya aku ada masa nak kemas bilik sekali dgn amik gambar tu kan. Sibuk sgt2.

Aku x pernah jangka yg sibuknya degree sampai tahap mcm ni. Tahap sampai boleh buat aku menangis sambil drive balik rumah, menangis masa mandi, masa tido,. semua menangis. Menangsi sebab penat, strees, ahhhh..  Bagun awal, tido lambat, then bagun lagi, terkejar2 cari parking, kadang2 sampai tak makan, sebab sibuk. Assignment, test, presentation. All in!. Sebagai seorang pelajar mass comm.. presentation sangat penting utk kami. There is no such thing as baca notes while presentation... semua kena ada kat otak. So we really need time to do that!..

Korang pun tahu yg aku amik minor. As semua budak mass comm amik minor ni. But then, untuk batch aku, kami wajib amik 2 subject minor semester ni. Yes! 2 subject minor. Aku kan amik PR. So semester ni baru aku rasa berat dia mcm mana.. bukan berkilo2 mcm aku ckp sem lepas,, dah bertan2 yang aku terpaksa tanggung.

Bila tanya semua org yg amik minor PR, semua ckp diaorang menyesal. Aku pelik, sebab aku cuba cari kat mana nak menyesal tu... sampai sekarang aku tak jumpa. Alhamdulilah, aku jenis kalau dah buat keputusan aku susah nak menyesal. Seronok belajar banyak2 benda dari pensyarah2 yg hebat dan berpengalaman. tapi faktor masa tu memang jadi halangan yang paling besar. Sebab ada assignment, sebab tu satu subject tu nampak berat dan susah nak bawak. Tapi percayalah cakap aku, bila kau suka buat sesuatu benda dalam hidup kau, kau tak akan rasa menyesal, atau kecewa.. insyaAllah kau akan boleh atasi benda tu.

Setiap subject tu ada saja cabaran dia, yang aku sendiri pun takut nak lalui, well.. low self esteem mcm aku ni takut dengan semua benda. Tgk diri sendiri kat cermin pun takut. Tapi kalau nak di simpulkan, so far assignment yg paling susah dari subject broadcast journalism kot. Yg aku kena ke RTM tu, tu susah, tapi dah selesai pun, plus something happened during the presentation last Tuesday.

Something yg boleh buat aku menangis semahunya, aaaaa.... x nak igt lagi pasal ni,, serious sedih.. ok aku x akan kongsi kat sini, cukuplah korang tahu yang aku down gila. Ambil masa jugak nak ok balik, sampai ke hari ini,, aku belum ok sepenuhnya.

Tapi ada satu assignment yg buat my dream comes true. Journalis Shah Alam, sebuah naskah terbitan pelajar sem 4 kewartawanan. Aku bertindak sebagai news editor. Writing is mu passion, apa2 saja yg berkaitan menulis, aku akan serahkan 100% focus cuma pada tulisan, menulis, dan editing. Bukan senang bila diberi manda untuk menjadi editor pada 4 orang reporter.

Ya,, jumlah yg kecil. Setiap reporter kena ada 3 news, tapi bayangkan kalau 1 news reporter bagi 2 atau 3 kali punya story. How you wanna deal with it? termasuk pressure dari desk editor dan lecturer? Kerja yang susah, tapi tu lah,, kalau dah suka buat, apa pun tak apa. Journalis Shah Alam ni ada 2 edisi untuk semseter ni. Sekarang baru nak cetak edisi pertama, utk edisi kedua, kemungkinan besar aku pulak yg akan jadi reporter, tak sabar nak ada byline sendiri. (byline tu maksudnya, perasan tak bila kau baca paper kau akan nampak sapa yg tulis news tu kan,, ha... tu nama dia byline)

Rasanya sampai kat sini je kot cerita pasal assignment dan kelas, rasa muak pulak, tak habis2 benda2 ni. Guys, after a while aku hilang kan diri, semata utk pulihkan sakit yg aku tanggung. From day to day, sedikit sebanyak aku dah makin pulih. Alhamdulilah, pulih dari rasa sakit yg aku sendiri tempah. Thanks to my friend and family. Banyak nasihatkan aku, dan marah aku jugak.

Kawan2 banyak tanya, sebab tweet aku sebelum ni, kan mcm gila sikit kan.. few months jugak mcm tu, so ramai lah yg tanya aku sebenarnya, Aku just diam je,, malas nak cerita panjang tapi end up.. semua tahu yg aku baru putus.

Jadi ramai lah yg muncul utk bg semangat "jangan sedih2 lagi ya mimi" "tak mau nangis2 lagi" ada jugak yg hari2 tanya aku dah makan ke belum, bila aku x makan lagi,, dia tanya kenapa. "awak jgn sampai tak makan sebab dia ya" Wahhhh.. tak lah sampai mcm tu punya sedih. Boleh makan lagi, jgn risau.. cuma tak selera jek. semua nasihat2 tu buat aku sebak.

Tapi dalam banyak2 aku terkesan dengan satu statement dari kawan aku, dia bisik je kat aku masa dalam kelas. "haih,, kenapa lah boyfriend kau buat mcm tu? dia tu buta ke? kenapa lah aku dah ada girfriend,, kalau tak...." terus dia jalan tinggalkan aku.. hahaha..Aku tahu dan jelas,, statement tu cuma nak melawak, nak buat aku happy,, tapi mmg kelakar lah, seminggu jugak lah kena gossip dalam kelas aku couple dengan dia.

Then aku dah jumpa method yg lebih sesuai utk aku luahkan semua rasa aku. semua sedih aku kat situ, so aku dah mula diam di twitter. Cuma RT love quote, baju kahwin mcm tu je lah. Sampaikan ada lah sorang classmate aku yg tanya aku "kau dengan sapa sekarang, tengok kau dah berbunga2 je, tweet pasal cinta saja ni mi" hahaha...

Bukan senang nak serah hati aku pada sesiapa buat masa sekarang. Better aku sorang2 dulu. Utk ada org lain dalam masa tredekat ni aku rasa sifatnya lebih kepada nak seronok2 bukan yg betul2 serious.

Susah, aku ni jenisnya kalau sekali sayang, aku akan sayang sepenuhnya, kalau sekali benci,, maknanya benci lah tu. Alhamdulilah, aku dah ok, dah boleh senyum, gelak kuat2. And i feel good, kalau nak bandingkan dengan dulu, orang sebut nama dia je,, mata kau dah berair. Aduh.. susah betul bila ada keturunan hindustad ni.. sikit2 menangis. Tapi rasanya,, semseter ni memang kuat menangis.

Tolong doakan aku pulih sepenuhnya. Please, aku nak happy mcm dulu.. please!!!!

with love and please love me back

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor Of Mass Communication (HONS.) Journalism, Minor in Public Relation

Assalamualikum semua Tersangat lah lama masa yg aku amik untuk update blog. Sibuk sebenranya, dari lepas raya sampai lah minggu ni. Entry yang lepas tu sebenranya dah lama aku draft, dah sebulan, baru ada masa untuk edit dan post kat public. Alhamdulilah, terima kasih Allah, dah cukup 2 minggu aku menjadi sebahagian dari keluarga besar UiTM buat sekali lagi dalam semester 3 secara keseluruhan 6 semester. So far, aku agak teruja dgn environment kat sini. Actually ramai yg mintak aku utk buat entry baru tapi mmg x sempt sebenarnya dgn kengkangan masa yg sgt kuat. Ye mmg baru dua minggu masuk,, bukan ada apa sgt nak di buat. Lecture pun ada yg x masuk lagi. Tapi jadual kelas aku boleh dikatakan agak padat sebenarnya. Setiap hari ada 2 hingga 3 kelas. Mmg lemau tahap kambing. Hahaha. tapi untung sebab hari jumaat x de kalas dan hari khamis ada 1 kelas je disebelah pagi. So kalau nak balik Penang tu mmg untung lah jugak. Tapi sampai ke hari ini masih belum ada kesempatan utk balik Pen

Dari Melati Ke PKNS

Assalamualikum Selalu cerita tapi kalau x ada gambar pun tak best jugak kan? Tiba2 rajin pulak aku nak selak2 gambar lama utk share dengan korang semua.  Basically degree life aku yg sangat bosan dan tough. So untuk entry kali ni aku nak share gambar-gambar tempat tinggal aku yang sangat cantik.. errrr!! Rindu Shah Alam sampai aku buat entry khas, actually rindu Shah Alam ni bukan sebab rindu belajar ke apa, tapi rindu life kat sana yang free,, rindu nak ada katil sendiri, tempat sendiri yang tak akan ada sapa2 usik. If you know what i mean.  Ok baiklah, mcm semua tahu aku dari Melaka di fakulti yang sama, so bila sambung degree kami dapat terus ke part 3 degree. Jadi untuk first semester di Shah Alam, aku dapat duduk dalam kolej Melati. Antara Kolej yang besar kat sana.. cehhhhhh!!!!  Jangan tanya aku kat Shah Alam tu ada berapa kolej eh!! aku tak tahu,, yang aku tahu melati, mawar, seroja ha.. ok tu je yg aku ingat.  Yang bestnya melati ni boleh duduk 2 ora

Bride To Be- Resign #menjelangjanuari

Soo yeah Memang betul, right after aku dapat je kad kahwin, aku terus resign. hahahah buttt sebelum tuuuuuuu Lepas je aku complete degree, aku terus apply kerja kebetulan time tu memang Mydin tengah cari social media admin. yes babe,, Mydin HQ. by the way, this is the first time publicly aku share pasal working experience aku.  Ok sambung... So aku apply lah sebab sebelum aku sambung degree kan aku ada kerja kejap kat area Puchong kot tak salah as copywrite. And job scope lebih kurunag yang macam Mydin nak cari. Aku pun try, ingat lagi masa aku p Interview tu betul-betul lepas submit Academic Writing degree. MAsa dia cerita pasal job scope kat Mydin terus aku jatuh cinta sebab aku happy kerja yang related dengan media dan news paper. Kat Mydin, social media admin under Marketing and Communication department (marcomm) and aku under unit news and media kalau tak silap. So di singkat kan cerita, aku start kerja rasanya dalam bulan August 2015 (sorry tak ingat tarikh) So far me